vineri, 20 aprilie 2018

La munca breeeee ....

Patronii se plang ca exista o lipsa de forta de munca de 500.000 de oameni, in Romania.
Pe de alta parte cica ar fi 4 MILIOANE de persoane care nu sunt angajate nicaieri.
Eu cred ca nu exista nici o problema, sau contradictie.
Fiind eu un bosorog decrepit, cu multi ani traiti in comunism, cunosc si radacinile fenomenului.
Ele vin din celebra zicala de dinainte de 1989.
"Timpul trece, leafa merge."
"Rivolutia" a venit cu o brusca schimbare a valorilor salariale.
Unii a ramas pe salariile comuniste, altii si-au inzecit veniturile.
O perioada, cei cu salarii comuniste,au "ciugulit" in continuare.
Adica au furat !
Introducerea tehnologiei capitaliste a curmat in mare parte, furturile clasei muncitoare.
Si a inceput emigratia, cei cu "bratara de aur" si-au gasit de lucru, relativ bine platiti, in strainatate.
Si au inceput sa circule miturile, despre cainii cu covrigi in coada.
In tara au mai ramas doar "bisnitarii".
Semidocti, indiferent de meserie, dar cu preturi occidentale.
1. Cu niste ani in urma, aveam mult de lucru si imi recomanda cineva un arhitect, bun.
Chiar era bun.
Si incepem discutia.
Dupa un timp imi baga o intrebare:
- Valoarea contractului de proiectare o negociez eu sau dumneavoastra ?
- Pai la ..... (societate de stat) cine il negocia ?
- Acum suntem in capitalism, arhitectul are alte drepturi si obligatii, el trebuie sa negocieze contractul, intrucat el stie ce trebuie sa lucreze.
- Pai si eu sunt arhitect, dar si patron. Eu STIU care sunt cheltuielile pt. un proiect in aceasta firma si nu pot lasa pe altcineva sa negocieze. Tu n-ai negociat niciodata pretul unui proiect, eu o fac de ani de zile.
- Iar din ce-mi zici inseamna ca pe tine NU te tenteaza salariul de 3 ori mai mare, ci cat ti-ai putea trage din negocierea cu clientul !  ZDRANG!
Pentru ca in acea perioada, clientii ma ascultau, ma aprobau, acceptau pretul, si apoi imi puneau o intrebare.
- Eu va dau ce cereti dvs. dar nu s-ar putea sa facem factura pe un sfert din pret ? Restul vi-i dau in mana !
- Nu domnule, nu se poate, pentru ca am cheltuieli si nu pot iesi pe minus, in timp ce imi fac vila de la ....
2. Vasile,poti sa vii sa-mi cureti jgheabuile ?
- Da domn arhitect, va costa 500 ca e casa inalta.
- Vasile, iti dau 300, si DUPA iti dau mancare si de baut ACASA !
- S-a facut !
Dupa o ora ma sui pe casa si il gasesc cu un pet de 1 l de bere in mana.
- Vasile, da-te jos, du-te acasa, ca eu nu-ti mai dau nimic !
Probabil sunt habotnic.
3. Vad parinti, ascult copii: la stat maica, la stat, ca nu te da nimeni afara, ai salariu mare, iei pensie mare, si 4 zile pe saptamana, f.....ti vantul !
4. Comunismul ne invata ca este o mandrie sa muncim, dar platea salarii de mizerie !
Eu sunt o baba comunista si ma mandresc ca inca muncesc 5-10 ore pe zi, la 67 de ani.
Generatia care ma urmeaza vrea bani fara sa munceasca !
Si asta este si urmare a curentului EUROPEAN, care propune venit minim, fara sa muncesti !
Ca "bubuii" sa nu aiba miscari sociale !
O sa ajungem o societate de legume, pentru ca evolutia umanitatii s-a facu DOAR prin munca.
De dimineata pana seara !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu