sâmbătă, 9 august 2014

Dumnezeu sa-l ierte !

Ferpar, necrolog, sau vorbe la un piveghi ratat !

Aseara, dupa ce zburdai pe Facebook, ma tranti pe canape sa am parte de cateva minute umoristice pe Antene !
Si .... m-a cazut falca !

Toate antenele transmiteau priveghiul si slujba de inmormantare a raposatului Voiculescu.
30-40 de persoane boceau, asa pe rand, ca sa nu se oboseasca prea tare si povestreau amintiri de cand Motanul era Pisoias si nu stia sa faca la litiera !
Abia apoi m-am dumirit de ce totul parea asa ciudat !
Mortul nu era prezent !
Era la .... Rahova!
Cum sa faci priveghi cu mortul la Capela ?

Asta nu se intampla la ... taranii ortodocsi !
Ca doar v-a zis ca eu sunt taran !
La mine la tara nu-i priveghi daca nu apar macar 2-3 mosi de varsta raposatului, care sa traga de el zicand :
- Scoala, scoala Motane, ca e masa plina de palinca, de bucate si noi bem, mancam, singuri !
- Scoala tu-ti mortii matii !
Si .... cateodata chiar se scoala !

Apoi, mai pe noapte, musai apare si cel putin o baba, daca nu 3-4, tot de varsta mortului sau mai tinerica, care jeleste/jelesc amarnic, ce mandru papusoi avea el, cand era in putere si ara glia satului sau a .... statului.
Si ce plug avea, de toate le rasturna !
Ca la taran, la taranul ortodox,  prima dambla este sa insamanteze orice glie prinde !

La Antene, privighetorii si privighetoarele povesteau sau ciripeau (din obisnuita, din reflex profesional) despre ce scule erau ei, cand i-a luat mortul la treierat, de au ramas doar cei ce stiau sa cante din gusa !
Ca doar era clar ca n-au rodit nica pentru mort !
Nici macar un bitang !

Asa ca m-am intristat pentru mort si m-am bucurat pentru mine !
Eu n-am stans milioane, degeaba, ca apoi sa mi le ia statul!

Si inca ceva, cand o sa popositi la priveghiul meu ....
plina ograda de oameni injurand ca nu ma scol,
plina de cernite mai apuse, mai coapte sau mai tinerele ...
si in special plina de viitorul Romaniei !
Plina de copii si nepotii mei !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu