De doamna Angela Gheorghiu numai de bine .....
(Burlacu Angela, fica lui Ion si Ioana studenta la cursurile serale, zice in nota informativa a Securitatii)
Domnul Angelo Davidescu, afirma ca nu vorbeste decat despre ce cunoaste, adica despre muzica.
Dar nu ne zice ce facultate a terminat, ci doar ca a studiat la "Universitate".
Ma rog, vad ca multora le este rusine sa scrie si daca au absolvit ceva liceu, daramite sa zica c-au terminat facultatea de Mine de la Petrosani.
(asta de la Petrosani era ultra cah)
Iar altii vor sa conduca Romania si nu ne arata nici diploma de bacaloreat.
Si ne scrie dansul o pagina de "explicatii" despre aventurile muzicale ale domniei sale in tinerete, (cred ca si-a cumparat o prajitura dupa) plus inca una de educatie in domeniul spectacolului de opera.
Probabil mai mult decat necesara mahalalelor bucurestene.
Ma rog, nu neg inclinarea domnului catre domeniul muzical si nici ca s-a simtit lovit in plex de ignoranta romanilor in domeniu.
Este reala.
Ce uita insa sa pomeneasca domnul Angelo Davidescu este ca in sala de la Seul erau cu certitudine persoane cel putin tot atat de calificate (in alte domenii) ca si Angela Gheorghiu (ca sa nu mai mentionam faptul ca disponibilitatea monetara a spectatorilor era probabil de mii de ori mai mare decat a doamnei, cea ce este in zilele noastre o CERTA … calitate) si ca acei domni sau doamne aveau dreptul la ACELASI RESPECT (CHIAR DACA GRESEAU) pe care stimata cantareata de pe plaiurile Adjudului, o cerea publicului intr-o plina criza de … "personalitate", navalind PE SCENA in mijlocul spectacolului !
(sau este ceva legat de varsta de 59 de ani?)
Cum ar veni, n-a fost suficient ca "nesimtitii" din sala au cerut unui conational "sa vina cu bis-ul", a continuat si dansa intreruperea enervand probabil macar pe nationalistii coreeni.
Kilometri de text pentru a clarifica (zic eu) ca doamna imbatraneste si ii este frica ca-i iau altii locul, pardon ….. banii!
Cititi pe pagina dansei unde se lauda c-a cantat, Bucurestiul, eu, nu l-am vazut mentionat.
"New York, London, Paris, Salzburg, Berlin, Tokyo, Rome, Seoul, Venice, Athens, Monte Carlo, Chicago, Philadelphia (with Philadelphia Orchestra), Sao Paolo, Los Angeles, Lisbon, Valencia, Baalbek, Amsterdam, Kuala Lumpur, Zürich, Vienna, Salzburg, Madrid, Barcelona, Valencia, Prague, Montreal, Moscow, Taipei, San Juan, Ljubljana, Buenos Aires and others."
Si asa se explica si "incidentul" cu semnarea angajamentului de colaborator cu Securitatea ceausista.
Era absolut necesar pentru ca dansa sa poata canta in strainatate, pe de sute de ori leafa de primadona de la Opera romana.
Tot la capitolul asta se incadreaza si incidentul povestit de dumneaiei cu o profesoara de canto din facultate, care a apostrofat-o ca n-a zis "tovarasul decan", povestit intr-un interviu, ca si cel in care o pomeneste (amplu) pe Arta Florescu, si sa ma ierte Dumnezu, la cata ura a adunat dansa pe cine i-a stat in cale, nu as vrea sa aflu ce gandeste despre fostul sot.
Probabil ca as invata 10 injuraturi noi, 3 animale necunoscute si 5 retete de coliva.
Daca ii cititi interviurile, doamna Angela Gheorghiu respecta autorul si epoca sa, "deci prin urmare si in consecinta" refuza sa modifice ceva (ca poate iese prost, sau nu place publicului, sau …), dar este TOTALMENTE DESCHISA LA NOU!
Afirmatie facuta la jumatate de pagina (de inteviu) mai la vale, de prima.
La Seul a afirmat clar "Respectaţi-mă" !
Adica voi sa ma respectati pe mine, nu si eu pe voi, pe voi care platiti biletele SI datorita caror bilete (si a vocii ei, trebuie sa recunoastem), ma plimb cu iubi (cu 22 de ani mai tanar - bravo ei) prin toata lumea.
Adica, doamna nu spune conducerii operei, agentului de spectacol, " Eu pe aici nu mai calc", cum era foarte simplu si normal, ci lasa sa se inteleaga ca DOAR PENTRU EA a venit omenirea la opera!
Ca ea mai vine … sa le ia banul, dar sa-i tina cineva in frau pe spectatori si pe "HARPISTII LOCALI", sa le faca educatie …
Chiar daca ar fi asa, este o mare nesimtire s-o afirmi tu, ca artist!
Adica este cu totul FALS ca omenirea merge la spectacole doar ca sa vada pe X sau pe Y.
LUMEA BUNA merge la opra SI ca sa fie VAZUTA, nu doar ca sa admire …. decorurile.
Ca sa se poata lauda C-A FOST SI EA la ….. concerul cu "ELVIS".
Si mai este o chestie pe care doamana interpreta de opera ar fi trebuit s-o stie, daca nu era asa de plina de dansa.
In Corea de Sud incepand de pe la 1400 era noastra, OPERA TRADITIONALA se cheama PANSORI si nu are NICI o legatura cu spectacolul european de opera.
Angela Gheorghiu TREBUIA sa stie ca Verdi este ACOLO un "NEOLOGISM", ca aia din Sud nu vorbesc italiana, si ca asculta doar "sunete" la operele europene.
Si maestrul Angelo Davidescu ar fi trebuit sa stie, daca pana si eu, un arhitect am aflat asta.
De ce dansa n-a venit (ca este TOTUSI la final de cariera, daca nu cumva isi inchipuie c-o sa mai cante pana la 80 de ani, probabil la Adjud …. ?) sa scoleasca studentii din Romania ?
(O inteleg daca afirma ca a evitat statisticile INS din Romania, care ne zic ca dupa 65 de ani in aceasta tara se crapa pe capete.
Frica de moarte este pentru unii un stimulent puternic.
Iar dansa "are gena" din ADJUD.)
Si sa scoleasca si publicul bucurestean, ca si ala are nevoie de scoala, pe minunatele plaiurile dambovitene.
Va spun eu de ce n-a venit, ca scrie la ziar:
"Mihai Ciortea este de profesie medic stomatolog, dar foarte pasionat de muzica clasică. El și iubita sa preferă însă să călătorească în jurul lumii și să petreacă timp de calitate. Cei doi s-au cunoscut la Royal Opera House".
In Romania "e" de toate, dar nu este "timp" de calitate.
Iar din toate interviurile dansei razbate o ura bolnavicioasa pentru tot ce este romanesc.
O ura pentru soarta nemiloasa, care a hotarat ca EA sa se nasca la Adjud si nu la … Paris.
Si ideea, fixatia, ca EA este UNICA.
Pardon, se spune (cu zambetul de rigoare, cred), ca este cea mai buna din EST, nu ca este cea mai buna din LUME.
Si iar pardon au fost altele MULT mai bune ca ea si in special O SA mai fie inca FOARTE MULTE, mult mai bune ca ea, ca asa e viata.
Daca nu termina DANSUL, "experimentul" numit Terra.
Sa completam:
Deci pe doamna o cheama Gheorghiu si nu Burlacu, cu toate ca injura comunismul, penru ca s-a maritat cu un fiul unui violonist celebru in acei ani ai socialismului victorios, Stefan Gheorghiu.
(nu ala cu academia de securisti, zisa "Stefan Gheorghiu")
Socrul avea studii la Moscova, era solist al Filarmonicii de Stat "George Enescu" si profesor la Academia de Muzică din București.
Si era si fratele pianistului Valentin Gheorghiu.
Asa ca sotiorul a umblat pentru contracte si iesiri in strainatate, "ca o musca intre doua geamuri".
Dupa ce s-a vazut in occident, s-a maritat cu un cantaret italian, Roberto Alagna.(1996–2013).
Cica s-au despartit ca la Adjud, "cu urlete si cu aruncatul izmenelor pe fereastra", ca si el era dintr-o "comuna", emigrant italian dar dintr-o comuna frantuzeasca.
Apropo de divortul de Alania:
Publicaţia britanică The Telegraph menţionează că atât Gheorghiu, cât şi Alagna au reputaţia de a fi „exhibiţionişti” care nu au reţineri când vorbesc cu jurnaliştii şi (ziarul) consideră că aceştia şi-au dorit mereu să fie „o reîncarnare a cuplului Liz Taylor – Richard Burton”, în lumea operei.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu