vineri, 17 mai 2024

In 1948 se mergea cu trenul, la plaja la Snagov …

 In 1948 se mergea cu trenul, la plaja la Snagov …

Iar BNR-ul avea „auto-motoarele” sale cu care isi ducea salariatii, vara la mare, iarna la munte.
Unele galbene, de „2 vagoane”, le mai vedeti prin Gara de Nord.
De … marfa burghezo-mosiereasca, merge inca dupa 75 de ani.
Dupa 80 de ani …. inca visam la linii de cale ferata de mare viteza.
Poate ca inca nu realizati ca aveti parinti, bunici, unchi, care s-au nascut in 1948 si au crapart deja … !
Dar n-au vazut trenuri de mare viteza, cum are Occidentul de peste 40 de ani!
Paris, Roma, Munchen…
Toate marile metropole din Europa sunt legate de suburbii, da de „orasele dormitor” care le inconjoara și de orașele din apropiere de linii rapide de cale ferată.
La București, însă, orice facilitate de transport este inca un vis.
In tinereturile mele furtunoase, aveam colegi care faceau naveta la Ploiesti.
De la IPB pana la Gara de Nord si apoi pana la Ploiesti Nord faceai mai putin decat pana in Drumul Taberei cu autobuzul IKARUS sau SKODA! Ca tramvai nu era.
Cei 16 kilometri de linie pana la Snagov au fost construiți în 1948, in aproximativ 2 luni și jumătate.
PARDON ? ATUNCI AVEAU SI MUNCITORI DE MARE VITEZA ?
Iar pe Tovarasi nu trebui sa-i deranjeze nimeni la „Vila Lac ….22”
Dar timp de 18 ani, n-a mai circulat nimic si șina a fost lăsată de izbeliște.
Din septembrie 2006, n-a mai circulat niciun tren, ca nu era nimic de furat !
Pana si complexului i-au dat foc, acum niste ani, ca sa incaseze asigurarea, probabil.
După modernizări, ca s-au furat pana si sinele, in atatia ani, CFR ne promite că în 2024, trenul va face 130 de minute de la București Nord la Giurgiu, 60 de km.. Viteză medie de 43 km/h.
Ca nici pe acolo nu s-a mai circulat de cand a cazut podul si s-au furat sinele si restul de acareturi.
Nici daca se facea totul de nou, nu costa atata … cu americanii, turcii, francezii…..
Breeeee … voi sunteti sanatosi la cap ?
Adica in 2024 sa faci cu trenul, de la Brașov la Sighișoara: 128 km, 4 ore?
Pai in plin an 1939, adica in monarhie, burghezie, mosierime SI RAZBOI MONDIAL, se facea 2 ore cu locomotiva cu aburi de la Brașov la Sighișoara si dupa aproape 100 de ani se face dublu ?
Apoi unde sunt aia 60 de ani de comunism infloritor in Romania ?
Aia pe care ii tot lauda niste pulifrici, pe tot Facebookul, in speranta c-o sa se uite cineva la ei si-i face parlamentari, adica n-o sa mai moara de foame.
In Europa nu s-a mai facut tren/sina noua, care sa fie sub 400 (PATRU SUTE) de km/h si voi va laudati cu 43 km/h?
Sa va mai zic ca „e” unele (comerciale, nu experimentale) care merg cu 600 km/h ?
Si stati blanzi, stati supusi, nu faceti scandal, ca si in restul Romaniei ESTE LA FEL ! :) :) :)
Stati blanzi, ca prima oara in lume, primul loc in lume, unde se va REINFIINTA sclavagismul va fi in Romania !
Astora nu le ajunge sa fure nici 2 bugete nationale, si vor si banii vostri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu